Warning: Use of undefined constant Acasă - assumed 'Acasă' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/iasimedi/public_html/wp-content/themes/iasimediere/content-page.php on line 13

Facilitare

Facilitarea este metoda alternativă de soluţionare a conflictelor, prin care o a treia parte special pregatită, neutră, imparţială, obiectivă faţă de membrii grupului şi de probleme, asistă un grup în realizarea obiectivelor pe care şi le-a propus, ţinând seama de punctele de vedere ale participanţilor.

Principii de bază în facilitare

  • procesul este centrat pe rezultate şi pe participanţi;
  • procesul de facilitare trebuie să fie permanent adaptat obiectivelor şi nevoilor participanţilor;
  • procesul trebuie să fie realizat numai în condiţiile în care facilitatorul este convins că are competenţele de proces şi de conţinut necesare realizării obiectivelor propuse;
  • facilitatorii sunt coordonatori de proces, nu participanţi decidenţi (facilitatorul nu are drept de decizie asupra rezultatelor procesului, ci, în limite date, numai asupra procesului);
  • facilitatorul trebuie să creeze şi să ofere oportunităţi de participare în condiţii de echilibru, eficienţă, respect, siguranţă;
  • facilitatorul creează mediul, oportunităţi şi oferă sprijin participanţilor pentru realizarea obiectivelor;
  • toti participanţii la proces sunt elemente resurse pentru realizarea obiectivelor convenite.

Experţii noştri sunt specializaţi în facilitarea întâlnirilor dificile, cu multe părţi, oferind sprijin pentru rezolvarea problemelor complexe în timp scurt. Probleme care necesita întâlniri repetate fără nici un rezultat pot fi rezolvate în una sau două întâlniri.

Exemple de cazuri abordate prin facilitare:

  • proiecte economice cu multi parteneri: institutii locale, investitori, contractori etc
  • parcuri industriale cu parteneri diversi
  • companii care au in structura multe departamente care trebuie sa ia decizii si sa colaboreze pe activitati, proiecte sau contracte specifice.
  • Luarea de decizii in grup
  • Generarea de idei inovatoare
  • Administrarea problemelor dificile

Când trebuie apelat la facilitare?
Grupurile mari in care trebuie sa se ia decizii sint dificil de controlat. Chiar atunci cind decizia este impusa, pot sa apara umari nedorite pe termen lung, pentru ca participantii la intilniri nu sint multumiti cu deciziile.  Fie ca este vorba de intilniri interne cu multi participanti sau intilniri cu alte companii si institutii, poate fi nevoie de sprijin pentru a lua decizii si ajunge la acorduri care acopera interesele diverse.

Pentru detalii suplimentare vă invităm să ne contactați prin intermediul site-ului, la telefon ori la sediul biroului nostru.